ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

                  A............. N............
                 .....................@................

     Τη συνέντευξη πρόκειται να τη χρησιμοποιήσω στο πλαίσιο της εργασίας μου για το μάθημα: Μεθοδολογία της Έρευνας του Π.Μ.Σ. του Τμήματος Νηπιαγωγών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το θέμα της εργασίας: "Άνθρωποι της Τέχνης στην Πόλη μου".

1.       Ποια είναι η πρώτη σας εικαστική ανάμνηση;
Η φιγούρα του ταρζάν που την επαναλάμβανα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σε ένα κοινό τετράδιο με μολύβι. Ούτε λόγος για χρώματα - μπλογκ σχεδίου κλπ. Ήταν πολυτέλεια για τους περισσότερους τότε όλα αυτά.
 
2.        Ποιο ήταν το έναυσμα για την πιο συστηματική ενασχόληση σας  με τη ζωγραφική;
Δεν υπήρξε κάποιο γεγονός ως έναυσμα. Ενυπήρχε από τη μικρή μου ηλικία η έφεση προς την εικαστική τέχνη.  Δεν ακολούθησα το δρόμο των εικαστικών σπουδών λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών της εποχής στην οποία μεγάλωσα. Αναγκαστικά ακολούθησα το δρόμο των σπουδών σε τόπο κοντά στην πόλη μου (Παιδαγωγική Ακαδημία -  Μαθηματικό Ιωαννίνων) και έτσι σταδιοδρόμησα στον  εκπαιδευτικό χώρο. Ποτέ όμως δεν σταμάτησα να  ζωγραφίζω. Μετά από κάποια χρόνια ως ερασιτέχνης με πλούσια όμως δραστηριότητα και εκθέσεις, έφθασα όσον αφορά το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα σε αδιέξοδο. Προσωπικά αντιλήφθηκα  ότι η αποδοχή από το κοινό εδράζονταν κυρίως σε συναισθηματικά και όχι καλλιτεχνικά κριτήρια αφού τα περισσότερα θέματα τα αντλούσα  από το αστικό και φυσικό περιβάλλον της πόλης μου. Τότε συστηματοποίησα την ενασχόλησή μου με σπουδές σε εργαστήριο στην Αθήνα. Ένα γεγονός σημαντικό για την καλλιτεχνική μου σταδιοδρομία ήταν η εγγραφή μετά από αξιολόγηση στο ΕΕΤΕ (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας) στο τμήμα ζωγραφικής. Χαριτολογώντας έγινα ζωγράφος και με τη σφραγίδα του κράτους μια και το ΕΕΤΕ είναι φορέας του Υπουργείου πολιτισμού.
 
3.       Τι σας εμπνέει?
Δεν με εμπνέει κάτι ιδιαίτερα. Μπορεί θεματικά να έχω ως μοντέλο οτιδήποτε. Από ένα ασήμαντο αντικείμενο μέχρι ένα κομμάτι του λιμανιού της πόλης μας ή ακόμα και τα σκουπίδια μιας πλαζ. Με ενδιαφέρει το έργο μου να εμπεριέχει καλλιτεχνική αξία. Αρκετές φορές εκφράζομαι ανεικονικά και με διάφορες τεχνικές. Οι επισκέψεις μου διάφορες  περιόδους σε μουσεία και πινακοθήκες, διεγείρουν το ενδιαφέρον μου για νέες τεχνικές και στυλ. Επειδή κατ΄ουσίαν η ζωγραφική είναι χόμπι μου, δεν έχω προσπαθήσει να δημιουργήσω ένα προσωπικό στυλ «αναγνωρισιμότητας».
 
4.       Ποιοι παράγοντες  πιστεύετε ότι καθορίζουν το ζωγραφικό ταλέντο ;
Θίγετε ένα τεράστιο θέμα. Και δεν είμαι ο πιο αρμόδιος για να απαντήσω. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος γεννιέται με το ταλέντο και σε αυτό παίζουν ρόλο οι γονιδιακές καταβολές του. Αλλά και χωρίς  ταλέντο, μπορεί ο καθένας να έχει ενασχόληση με την τέχνη ως δημιουργός. Η αρετή είναι διδακτή κατά το Σωκράτη. Ο ταλαντούχος όμως θα έχει μια ιδιαίτερα θετική πορεία στο χώρο της τέχνης. Αν παρακάμψουμε τις εξαιρέσεις λαϊκών - αυτοδίδακτων καλλιτεχνών μόνο το ταλέντο δεν αρκεί. Θέλει καλλιέργεια και σπουδές για να μπορέσεις να προσθέσεις ένα έστω μικρό λιθαράκι.
 
5.       Πώς βλέπετε την τέχνη σας εντός των υπαρχουσών κοινωνικών συνθηκών?
Πριν αναφερθώ στο άτομό μου να πω λίγα λόγια ως γενική τοποθέτηση. Ιστορικά, σε περιόδους κρίσης η τέχνη ανθεί και έχει καταγραφεί ότι σε τέτοιες περιόδους  γεννήθηκαν πολλά καινούρια ρεύματα.  Επειδή το μοντέλο του χυδαίου καταναλωτισμού χρεοκόπησε, πολλοί, κυρίως νέοι άνθρωποι, στράφηκαν σε διάφορες μορφές τέχνης δίνοντας ένα άλλο νόημα και περιεχόμενο στη ζωή τους. Στα εικαστικά αυτό που επηρέασε η κρίση είναι η δυσκολία αντιμετώπισης του κόστους για την ενασχόληση αυτή και για τους καθαρά επαγγελματίες αναμφίβολα επέφερε μια σημαντική μείωση στο εισόδημά τους. Διαχρονικά όμως νομίζω ότι εκτός από λίγους επώνυμους, οι περισσότεροι μη δημόσιοι υπάλληλοι ζωγράφοι, δεν μπορούν καν να ζήσουν μόνο από αυτή τη δραστηριότητα.
Η τέχνη μου στις σημερινές συνθήκες κρίσης όπως τεκμηρίωσα παραπάνω, ενδιαφέρει όλο και περισσότερους όχι μόνο ως έκθεμα αλλά και ως αντικείμενο συζήτησης. Ένα εντυπωσιακό γεγονός που αξίζει να αναφέρω αφορά την έκθεση στα Γιάννινα το Νοέμβριο του 2016. Στις 9 ημέρες διάρκεια, πραγματοποίησα μετά από αιτήματα 6 σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς, σχολεία και ΙΕΚ. https://www.youtube.com/watch?v=45u6C3a_wp8&t=132s

6.       Πιστεύετε ότι η τέχνη απευθύνεται στους λίγους; Ποιο είναι το κοινό σας;
Για να επικοινωνήσεις με την τέχνη στις διάφορες μορφές της, πρέπει να έχεις μια στοιχειώδη καλλιέργεια. Τότε θα μπορέσεις να αισθανθείς την ψυχική ευφορία από αυτό που η τέχνη εκπέμπει. Δυστυχώς παρά τη στελέχωση της εκπαίδευσης με καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας καταναλώνει πολιτισμικά απόβλητα. Το σύστημα εξουσίας με τα ΜΜΕ την περίοδο της μεγάλης φούσκας, του νεοπλουτισμού και της καταναλωτικής χυδαιότητας,  έκανε κακές ιεραρχήσεις ως προς τα πρότυπα. Προβάλλονταν  σαθρά πρότυπα φθηνής αξίας με αποτέλεσμα η κοινωνία μας να διαπαιδαγωγείται ανάλογα. Έτσι η πραγματική τέχνη απευθύνονταν σε μειοψηφίες. Οι μειοψηφίες αυτές τα τελευταία χρόνια έτειναν να γίνονται επικίνδυνα μικρές. Νομίζω η κρίση προκάλεσε ανάσχεση αυτής της κοινωνικής διεργασίας.   
Το κοινό μου στα περιορισμένα όρια του τόπου μου ανήκει σε όλη την κοινωνική διαστρωμάτωση και αυτό σε μένα προκαλεί μια ιδιαίτερη ικανοποίηση. Η εκπαιδευτική μου δραστηριότητα που συνοδεύονταν και από την καλλιτεχνική δραστηριότητα με μαθητικές κοινότητες, διεύρυνε ένα κοινό αξιοσημείωτο.  Επειδή η τέχνη διαμορφώνει χαρακτήρες που πορεύονται με πανανθρώπινες αξίες, η ευθύνη μας είναι απλοποιώντας τις έννοιες,  να εκπαιδεύσουμε αυτό το κοινό των απλών ανθρώπων ώστε να μυηθούν στη γλώσσα της τέχνης για να μπορούν να τη διαβάσουν. Γιαυτό οργανώνω σε διάφορες πόλεις σεμινάρια με γενικό θέμα «η γλώσσα της εικαστικής τέχνης». https://www.kalentzis.gr/%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%bc%ce%bf%cf%81%cf%86%cf%8e%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/
 
7.       Θεωρείτε τους νέους πρόσφορους αποδέκτες των καλλιτεχνικών έργων;
Η κρίση όπως προ είπαμε χρεοκόπησε τα σαθρά πρότυπα και έστρεψε πολλούς νέους σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες και ως δημιουργούς και ως χρήστες. Στη Αθήνα αλλά και σε πολλές επαρχιακές πόλεις και στην πόλη μας, αυξήθηκαν τα καλλιτεχνικά γκρουπ και οι εκδηλώσεις πολιτισμού. Αυτό είναι ελπιδοφόρο. Στην ιστορία μετά την παρακμή, οι περίοδοι ακμής των λαών ταυτίζονται με τα μεγάλα επιτεύγματα του πολιτισμού τους. Αυτά άλλωστε αφήνουν και τα ιστορικά τους αποτυπώματα. Οι νέοι μας σιγά σιγά μετά την αλλοτρίωση της παρακμιακής περιόδου, σήμερα ανακτούν το χαμένο έδαφος κυρίως με δραστηριότητες πολιτισμού.
 
8.        Ποιες οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε/αντιμετωπίζετε ως άνθρωπος και καλλιτέχνης;
Ο αγώνας για βελτίωση και εξέλιξη είναι ένας αγώνας χωρίς τέλος. Ο καλλιτέχνης φεύγοντας αφήνει πολλές εκκρεμότητες. Ένας πραγματικός καλλιτέχνης διαρκώς μαθαίνει και αυτό του δίνει τη δυνατότητα να εξελίσσεται. Επειδή ο χώρος της τέχνης δεν έχει οροφή, η ταπεινότητα πρέπει να τον συνοδεύει σε όλα τα στάδια της καλλιτεχνικής του δημιουργίας.
Η δική μου εικαστική περιπέτεια περιέχει σε ένταση το στοιχείο του ανικανοποίητου. Αν υπάρξει «σήμερα» ικανοποίηση για κάποιο έργο μου, «αύριο» γίνεται προβληματισμός. Γιαυτό κατά καιρούς κάνω επεμβάσεις σε παλαιότερα έργα. Η ενασχόληση ως δημιουργού στην τέχνη, είναι μία διαρκής πάλη για «το καλό και το ωραίο» που ως έννοια είναι σχετική και αλλάζει με την πάροδο των χρόνων. Μετά τις εικαστικές μου σπουδές  και την εντατικοποίηση της δουλειάς μου που επέφερε ένα αισθητικά αξιόλογο αποτέλεσμα, το ευρύ κοινό αδυνατεί να το αξιολογήσει. Με τα σεμινάρια και τις διαλέξεις αλλά και τις συζητήσεις προσπαθώ αυτό να το διορθώσω. Συμπερασματικά η διαδικασία αυτοβελτίωσης εμπεριέχει μίαν αντιξοότητα. Αντί για το κοινό, περιμένεις τον τεχνοκριτικό για την επιβράβευση και αποδοχή του καλλιτεχνικού σου έργου.
 
9.       Χρησιμοποιήσατε/χρησιμοποιείται τη ζωγραφική για βιοπορισμό;
Ευτυχώς που η ζωγραφική σε μένα είναι χόμπι. «Τα προς το ζειν» τα παίρνω από  τη δουλειά μου ως εκπαιδευτικός.  Αυτό δημιούργησε και ένα άλλο πλεονέκτημα. Δεν πιέστηκα να δημιουργήσω ένα προφίλ αναγνωρισιμότητας κάτι που το κάνουν οι επαγγελματίες ζωγράφοι. Έτσι πειραματίστηκα άφοβα με διάφορες τεχνικές  και στυλ. Αυτό μου έδωσε μία ελευθερία, ένα ενδιαφέρον και μια προσωπική ικανοποίηση.
 
10.    Τέχνη και τεχνολογία: Σχέση αγάπης ή μίσους;
Η τεχνολογία απογείωσε την τέχνη σχεδόν σε όλες τις μορφές της. Δεν είναι περίεργο που δεν υπάρχει πουθενά μεγάλη έκθεση εντός και εκτός Ελλάδας χωρίς ψηφιακή τέχνη (βίντεο αρτ κλπ). Και το σπουδαιότερο έχεις μπροστά σου με το διαδίκτυο όλες τις πινακοθήκες του κόσμου, γίνεσαι θεατής όλων των μεγάλων καλλιτεχνικών γεγονότων, παρακολουθείς τους μεγάλους δημιουργούς την ώρα που δημιουργούν, μαθαίνεις, ενημερώνεσαι κλπ. Αυτό που συμβαίνει σήμερα με την πληροφορική θεωρείται ως ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς στην ιστορία του ανθρώπου και αυτό γιατί συντελείται σε σχέση με τον κοσμικό χρόνο με απίστευτες ταχύτητες.  Η ενασχόλησή μου με την πληροφορική ήταν καταλυτική σε σχέση με τα εφόδια, τις γνώσεις που άντλησα και τις γραφειοκρατικές μου διευκολύνσεις στις συμμετοχές μου στις εκθέσεις κυρίως του εξωτερικού. Επίσης να προσθέσω ότι τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιώ τη νέα τεχνολογία στις εκθέσεις μου με ζωγραφική σε ταμπλέτα. Αξίζει να σημειώσω ότι το έναυσμα για αυτή τη δραστηριότητα ήταν η μεγάλη έκθεση ζωγραφικής σε ταμπλέτα στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου από το μεγάλο ζωγράφο Ντέιβιντ Χόκνευ.  Δεν υπάρχει λοιπόν ποτέ σχέση μίσους με τα σύγχρονα επιτεύγματα της τεχνολογίας. Η μεγάλη επανάσταση στην εικαστική τέχνη συντελέστηκε όταν τα χρώματα βιομηχανοποιήθηκαν - τυποποιήθηκαν σε σωληνάρια και γλύτωσαν οι καλλιτέχνες από τη χρονοβόρα και σκληρή διαδικασία παρασκευής τους από τους ίδιους. Αυτό διευκόλυνε τη ζωγραφική υπαίθρου από τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους με αποτέλεσμα την επανάσταση του ιμπρεσιονιστικού κινήματος.

11.   Σχέση έρωτα/θανάτου στο έργο Τέχνης:
Καμία σχέση απολύτως. Σχεδόν κάθε έργο μου είναι θέμα χρόνου να το απορρίψω αν και όχι ολοκληρωτικά. Η προσπάθειά μου για εικαστικό αποτέλεσμα που να ενσωματώνει όλο και μεγαλύτερη καλλιτεχνική αξία είναι συνεχής και έντονη. Οι περισσότεροι επισκέπτες του ατελιέ μου αυτό δεν μπορούν να το κατανοήσουν. Μόνο οι μυημένοι στην τέχνη το αντιλαμβάνονται. Και αυτοί στον κοινωνικό μου περίγυρο δεν είναι πολλοί.  

12.   Ποια η άποψη σας για τη στρατευμένη Τέχνη;
Ο καλλιτέχνης είτε εκφράζεται εσωτερικά, είτε με τα έργα του απεικονίζει μια περιβαλλοντική ή  κοινωνική πραγματικότητα, εφόσον ζει και δημιουργεί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, πρέπει να ανιχνεύει και να αναδεικνύει το καινούργιο. Κατά μια έννοια είναι πρωτοπόρος στην κοινωνία και αυτό ιστορικά έχει καταγραφεί. Το αν με την τέχνη του στρατεύεται σε ένα συγκεκριμένο σκοπό είναι δικό του εσωτερικό θέμα. Το εικαστικό αποτέλεσμα αξιολογείται ως έργο τέχνης, πέρα από τη θεματική του. Δεν παραγνωρίζω τη συναισθηματική προσέγγιση από τους θεατές αλλά αυτό δεν είναι στοιχείο καλλιτεχνικής αξίας. Προσωπικά το έχω βιώσει στα πρώτα στάδια της καλλιτεχνικής μου δημιουργίας (ως ερασιτέχνης) όταν τα έργα μου στον «πολύ κόσμο» άρεσαν περισσότερο για τη θεματική τους και όχι για την καλλιτεχνική τους αξία.

13.   Ποιος ο ρόλος των συμβόλων στην τέχνη;
Από τον άνθρωπο των σπηλαίων η ίδια η εικαστική τέχνη αναδείκνυε τον συμβολικό χαρακτήρα των εικόνων ως μια μαγική διαδικασία κυρίως για το κυνήγι δηλαδή για την επιβίωσή των πρώτων ανθρώπινων κοινοτήτων.
Η συμβολική έκφραση του ανθρώπου και μάλιστα του καλλιτέχνη που καθιερώνει πρότυπα,  διευκολύνει την ανθρώπινη επικοινωνία και λύνει αμέτρητα προβλήματα σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας. Σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο το κόσμο, τα εικαστικά σύμβολα αίρουν τους φραγμούς της γλωσσικής επικοινωνίας και καθιερώνονται ως παγκόσμιοι κώδικες. Πολλοί μεγάλοι ζωγράφοι χρησιμοποίησαν συμβολισμούς για μεγάλα παγκόσμια γεγονότα με μεγάλη απήχηση και επίδραση. Αναφέρω την Γκουέρνικα του Πικάσο. Στην τέχνη ο Συμβολισμός αποτελεί καλλιτεχνικό ρεύμα που αναπτύχθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα

14.   Ποιος ο ρόλος της τέχνης στο παγκόσμιο γίγνεσθαι;
Από τους ζωγράφους στα σπήλαια Λασκό και Αλταμίρα ως σήμερα, η τέχνη επηρέασε ως κοινωνικό φαινόμενο όλους τους λαούς, έδρασε ως καταλύτης και ώθησε σε πολιτισμικά επιτεύγματα που αποτέλεσαν το στίγμα των διάφορων πολιτισμών στις διάφορες ιστορικές περιόδους.  Τα έργα τέχνης προσδιορίζουν την παγκόσμια ταυτότητα σε κάθε εποχή και τοποθετημένα σε μουσεία και πινακοθήκες συνενώνουν τους λαούς, επηρεάζουν και διαμορφώνουν μία παγκόσμια συνείδηση για το καλό και το «ωραίο» που μπορεί να υλοποιείται μόνο μέσα από συνθήκες παγκόσμιας ειρήνης. Δεν είναι τυχαίο, σε ελάχιστες περιπτώσεις  που άσκησαν εξουσία  άνθρωποί της τέχνης, οι λαοί τους μεγαλούργησαν.

15.   Πως θα ορίζατε την ομορφιά;
Το «όμορφο ή ωραίο» είναι σχετική έννοια που ορίζεται ανάλογα με την κάθε ιστορική εποχή. Πχ το ωραίο στην αναγέννηση ως γυναικεία μορφή υλοποιείται στην ευτραφή - παχιά γυναίκα ενώ στη δεκαετία του 60 και μετέπειτα το αισθητικό πρότυπο είναι η κοκαλιάρα Τουίγκι.
Η φύση στις επιλεκτικές της στιγμές αποτελεί αισθητικό πρότυπο και η ίδια έδωσε τους αισθητικούς κανόνες που σε μεγάλο βαθμό παραμένουν αναλλοίωτοι και πάνω σε αυτούς στηρίζεται η αξιολόγηση για το αισθητικά αξιόλογο. Συμπερασματικά για να ορίσεις το «αισθητικά αξιόλογο» ή κατά άλλη έκφραση «το ωραίο» πρέπει να έχεις μια στοιχειώδη γνώση των κανόνων που το συνθέτουν. Δυστυχώς σήμερα πάρα πολλοί διαμορφώνουν τη έννοια του «ωραίου» μέσα από τα πρότυπα των ΜΜΕ που για τους ανθρώπους της τέχνης αξιολογούνται ως πολιτισμικά απόβλητα.  Ως συμπέρασμα την ομορφιά ή το αισθητικά αξιόλογο το ορίζω βάσει κανόνων αισθητικής και όχι ως μια τελείως υποκειμενική και χωρίς τεκμηρίωση άποψη.    

14. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ακόμα. Υπάρχουν επαφές για συμμετοχές εκτός Ελλάδας αλλά είναι στο στάδιο της αξιολόγησης. Έξω δεν είσαι ότι δηλώσεις ή ότι πληρώσεις. Το εικαστικό σου έργο, αξιολογείται με αντικειμενικά καλλιτεχνικά κριτήρια. Αυτή είναι η εμπειρία μου από τις συμμετοχές μου εκτός Ελλάδας. 

16.   Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να καταγγείλετε;
Είναι μια διαπίστωση ότι τα μίντια, επί πολλά χρόνια, προέβαλαν έντονα το lifestyle με σαθρά πρότυπα και τάιζαν θεατές - ακροατές με πολιτισμικά απόβλητα.  Αυτό έχει προκαλέσει πολύ βαθιά και μεγάλη ζημιά στην ελληνική κοινωνία και κυρίως τη νεολαία. Υπήρξε μια μεγάλη αλλοτρίωση με αποτέλεσμα την εύκολη χειραγώγηση των ανθρώπων και σήμερα εισπράττουμε τα αποτελέσματά της. Στην τραγικότητα όμως των καιρών όπως ήδη ανέφερα, τα πρότυπα και ο τρόπος ζωής της οικονομικής φούσκας ξεθωριάζουν και μια καινούργια τάση και στάση ζωής αναδύεται. Ελπίζουμε ότι θα έρθουν μέρες που η νέα γενιά θα φανεί αντάξια της ιστορίας και του πολιτισμού της πατρίδας μας.

Κώστας Καλέντζης

www.kalentzis.gr

http://kostaskalentzis.blogspot.com/

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B6%CE%B7%CF%82

https://www.youtube.com/channel/UCfVtyO0STeVGupzqrpcV8WA

http://prevezablog.blogspot.com/



Εικαστικές Δραστηριότητες
Γεννήθηκε στην Πρέβεζα όπου και διαμένει. Εργάσθηκε ως καθηγητής μαθηματικών στη Β/θμια εκπαίδευση.
Την εικαστική του δραστηριότητα, ο Κώστας Καλέντζης την ασκεί ως μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ) στο τμήμα Ζωγραφικής. Εικαστικές σπουδές στο εικαστικό εργαστήριο της Ιωάννας Οικονομίδου στην Αθήνα.
Από το 1976 ως τώρα έχει στο ενεργητικό του πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Από τον Ιούλιο του 1999 εργάζεται και εκθέτει μόνιμα στο ατελιέ στην Πρέβεζα, στο ιστορικό κέντρο όπου δεσπόζει η προτομή του ποιητή 
Κώστα Καρυωτάκη.
Έχει χρησιμοποιήσει πολλούς τρόπους έκφρασης με διάφορες θεματικές και διαφορετικά υλικά (λάδι, ακρυλικό, ακουαρέλα, μολύβι, κάρβουνο, μικτές τεχνικές).
Μεγάλο μέρος της δουλειάς του γίνεται εκτός εργαστηρίου στην ύπαιθρο και στο αστικό περιβάλλον κυρίως στην πόλη του.
Λόγω της συνάφειας της Πληροφορικής με την Μαθηματική επιστήμη, παρακολουθούσε και διερευνούσε τις νέες τεχνολογίες και την επίδραση τους στο σύγχρονο εικαστικό πεδίο. Με αφορμή την έκθεση έργων σε iPad του διεθνούς φήμης εικαστικού David Hockney στη Royal Academy στο Λονδίνο, το 2012 ξεκίνησε να υλοποιεί την ιδέα ζωγραφικής σε tablet. Τα πρώτα του έργα δημιουργήθηκαν με το πρόγραμμα σχεδίασης 
sketchbook στο iPad 2, με χρήση του δακτύλου του ως εικονικό μολύβι. Τα έργα του νέου αυτού εικαστικού τρόπου έκφρασης, εκτέθηκαν σε 2 ατομικές του εκθέσεις στις Βρυξέλλες.
Πρόσφατα ξεκίνησε να δημιουργεί ένα νέο κύκλο εικαστικών έργων με το ίδιο σχεδιαστικό πρόγραμμα (Sketchbook) στο νέο Apple iPad Pro, που συνοδεύεται από ηλεκτρονικό μολύβι σχεδίασης, το οποίο αντικατέστησε την αφή, παρέχοντας επιπρόσθετες δυνατότητες και προσομοιώνοντας τις υφές της συμβατικής σχεδίασης.
Τα θέματα των έργων στο iPad αντλούνται συνήθως από ζωντανές σκηνές που διαδραματίζονται σε χώρους συνάθροισης στην πόλη και στην επαρχία, αλλά και από αστικά ή φυσικά τοπία. Τα έργα απεικονίζουν κυρίως στιγμιότυπα της καθημερινότητας με βασικό θεματικό άξονα την ανθρώπινη παρουσία και συνύπαρξη. Χωρίς να εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ρεύμα, διακρίνονται από ιμπρεσιονιστικές επιρροές σε συνδυασμό με εξπρεσιονιστικά στοιχεία στο ύφος και την αισθητική.
Από το 1976 ως τώρα έχει στο ενεργητικό του πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Από τον Ιούλιο του 1999 εργάζεται και εκθέτει μόνιμα στο ατελιέ στην Πρέβεζα, στο ιστορικό κέντρο όπου δεσπόζει η προτομή του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη.
Έχει χρησιμοποιήσει πολλούς τρόπους έκφρασης με διάφορες θεματικές και διαφορετικά υλικά (λάδι, ακρυλικό, ακουαρέλα, μολύβι, κάρβουνο, μικτές τεχνικές).
Μεγάλο μέρος της δουλειάς του γίνεται εκτός εργαστηρίου στην ύπαιθρο και στο αστικό περιβάλλον κυρίως στην πόλη του.
Λόγω της συνάφειας της Πληροφορικής με την Μαθηματική επιστήμη, παρακολουθούσε και διερευνούσε τις νέες τεχνολογίες και την επίδραση τους στο σύγχρονο εικαστικό πεδίο. Με αφορμή την έκθεση έργων σε iPad του διεθνούς φήμης εικαστικού David Hockney στη Royal Academy στο Λονδίνο, το 2012 ξεκίνησε να υλοποιεί την ιδέα ζωγραφικής σε tablet. Τα πρώτα του έργα δημιουργήθηκαν με το πρόγραμμα σχεδίασης 
Έχει χρησιμοποιήσει πολλούς τρόπους έκφρασης με διάφορες θεματικές και διαφορετικά υλικά (λάδι, ακρυλικό, ακουαρέλα, μολύβι, κάρβουνο, μικτές τεχνικές).
Μεγάλο μέρος της δουλειάς του γίνεται εκτός εργαστηρίου στην ύπαιθρο και στο αστικό περιβάλλον κυρίως στην πόλη του.
Λόγω της συνάφειας της Πληροφορικής με την Μαθηματική επιστήμη, παρακολουθούσε και διερευνούσε τις νέες τεχνολογίες και την επίδραση τους στο σύγχρονο εικαστικό πεδίο. Με αφορμή την έκθεση έργων σε iPad του διεθνούς φήμης εικαστικού David Hockney στη Royal Academy στο Λονδίνο, το 2012 ξεκίνησε να υλοποιεί την ιδέα ζωγραφικής σε tablet. Τα πρώτα του έργα δημιουργήθηκαν με το πρόγραμμα σχεδίασης sketchbook στο iPad 2, με χρήση του δακτύλου του ως εικονικό μολύβι. Τα έργα του νέου αυτού εικαστικού τρόπου έκφρασης, εκτέθηκαν σε 2 ατομικές του εκθέσεις στις Βρυξέλλες.
Πρόσφατα ξεκίνησε να δημιουργεί ένα νέο κύκλο εικαστικών έργων με το ίδιο σχεδιαστικό πρόγραμμα (Sketchbook) στο νέο Apple iPad Pro, που συνοδεύεται από ηλεκτρονικό μολύβι σχεδίασης, το οποίο αντικατέστησε την αφή, παρέχοντας επιπρόσθετες δυνατότητες και προσομοιώνοντας τις υφές της συμβατικής σχεδίασης.
Τα θέματα των έργων στο iPad αντλούνται συνήθως από ζωντανές σκηνές που διαδραματίζονται σε χώρους συνάθροισης στην πόλη και στην επαρχία, αλλά και από αστικά ή φυσικά τοπία. Τα έργα απεικονίζουν κυρίως στιγμιότυπα της καθημερινότητας με βασικό θεματικό άξονα την ανθρώπινη παρουσία και συνύπαρξη. Χωρίς να εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ρεύμα, διακρίνονται από ιμπρεσιονιστικές επιρροές σε συνδυασμό με εξπρεσιονιστικά στοιχεία στο ύφος και την αισθητική.
Πρόσφατα ξεκίνησε να δημιουργεί ένα νέο κύκλο εικαστικών έργων με το ίδιο σχεδιαστικό πρόγραμμα (Sketchbook) στο νέο Apple iPad Pro, που συνοδεύεται από ηλεκτρονικό μολύβι σχεδίασης, το οποίο αντικατέστησε την αφή, παρέχοντας επιπρόσθετες δυνατότητες και προσομοιώνοντας τις υφές της συμβατικής σχεδίασης.
Τα θέματα των έργων στο iPad αντλούνται συνήθως από ζωντανές σκηνές που διαδραματίζονται σε χώρους συνάθροισης στην πόλη και στην επαρχία, αλλά και από αστικά ή φυσικά τοπία. Τα έργα απεικονίζουν κυρίως στιγμιότυπα της καθημερινότητας με βασικό θεματικό άξονα την ανθρώπινη παρουσία και συνύπαρξη. Χωρίς να εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ρεύμα, διακρίνονται από ιμπρεσιονιστικές επιρροές σε συνδυασμό με εξπρεσιονιστικά στοιχεία στο ύφος και την αισθητική.
Ατομικές εκθέσεις Ελλάδα
2020 Αθήνα. Φεβρουάριος Μάρτιος. Artzone42 Gallery. «Συναντήσεις»
2018 Πρέβεζα. Ιούλιος. Αίθουσα ατελιέ Κ. Καλέντζη. «Καρυωτάκης αποτύπωμα στο χρόνο», συμμετοχή στις εκδηλώσεις του Δήμου και της Περιφερειακής ενότητας Πρέβεζας για τον ποιητή Κώστα Καρυωτάκη.
2018 Σύρος. Οκτώβριος. Αίθουσα «Εμμανουήλ Ροΐδης», «Συμβατική ζωγραφική και ζωγραφική σε tablet».
2016 Ιωάννινα. Νοέμβριος. Αίθουσα Πνευματικού Κέντρου, «Αναδρομική έκθεση συμβατικής ζωγραφικής και ζωγραφικής σε tablet».
2014 Λευκάδα. Ιούνιος-Ιούλιος. Αίθουσα «Θεόδωρος Στάμος«, «Αναδρομική έκθεση συμβατικής ζωγραφικής και ζωγραφικής σε tablet».
2014 Κέρκυρα. Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος. Αίθουσα «Κερκυραϊκή Πινακοθήκη», ατομική έκθεση «Painting on tablet».
2011 Πρέβεζα. Ιούλιος. Πινακοθήκη «Λέανδρος Σπαρτιώτης» ατομική έκθεση «Παραλίες».
2010 Π. Κ. Πρέβεζας. Ιούλιος. Ατομική έκθεση. «Τα σχέδια του καφέ»
2009 Π.Κ. Πρέβεζας. Ιούλιος. Φουαγιέ Δημοτικού κινηματογράφου – Αίθουσα Πνευματικού κέντρου, ατομική έκθεση «Καρυωτάκης αποτύπωμα στο χρόνο».
2009 Λευκάδα Φεβρουάριος. Αίθουσα City the culture «Εμπειρίες»
2008 Π.Κ. Πρέβεζας. Ιούλιος. Αίθουσα Πνευματικού Κέντρου, «Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής»
2006 ΠΚ Πρέβεζας. Αύγουστος. «Ατομική έκθεση ζωγραφικής»
Ατομικές εκθέσεις Εξωτερικό
2019 Ιαπωνία Ιούνιος. Karuizawa Nagano UWC ISAC JAPAN. «Koizumi Yakumo seen from the eye of lefkada».
2014 Βρυξέλλες Espace art Gallery Φεβρουάριος – Μάρτιος ατομική έκθεση ζωγραφικής
2013 Βρυξέλλες Bla Bla Gallery Μάιος ατομική έκθεση ζωγραφικής
Ομαδικές εκθέσεις Ελλάδα
2018 Αθήνα Οκτώβριος Γκαλερί δημιουργών «Η μεταμόρφωση του αόρατου»
2018  Πάρος  Σεπτέμβριος. Κέντρο τέχνης Άγιος Αθανάσιος Νάουσα. «Χρώματα σχήματα Αιγαίου»
2017 Ηγουμενίτσα Μάρτιος – Απρίλιος Ομάδα «ελεύθερη έκφραση εικαστικών»2011 Αθήνα Χολαργός Δεκέμβριος, Δημαρχιακό Μέγαρο, «Πρεβεζάνοι καλλιτέχνες»
2011 Αθήνα Δεκέμβριος Art Brut, Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων, «Έλληνες καλλιτέχνες»
2011 Τήνος Ιούλιος Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού «Έλληνες καλλιτέχνες»
2004 Αθήνα ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ Νοέμβριος . 2η Πανελλήνια έκθεση καλλιτεχνών ΑΔΕΔΥ
2003 Πρέβεζα Αύγουστος κτίριο Λαϊκής Όμιλος Ρόταρι, «Εικαστική συνάντηση Πρεβεζάνων Κερκυραίων και Ολλανδών Ζωγράφων»
1991 Αθήνα Αίθουσα εκθέσεων Δήμου Αθηναίων «Πρεβεζάνοι καλλιτέχνες»
Ομαδικές εκθέσεις εξωτερικό
2016 Γερμανία Bad Kötzting. Μάιος. «50th art exhibition»
2015 Ρουμανία Απρίλιος. Siret (Duzelage). «Ευρωπαίοι δημιουργοί της Douzelage»
1997 Γαλλία Γκρανβίλ Οκτώβριος αίθουσα Μουσείου «Ανακρέων». «Ευρωπαίοι καλλιτέχνες»
1995 Στρασβούργο Φουαγιέ Ευρωκοινοβουλίου. «Ευρωπαίοι καλλιτέχνες»
Δημοσιεύσεις Διακρίσεις
2018 Αθήνα – Ιούνιος. 1ο βραβείο στον 3ο παγκόσμιο καλλιτεχνικό διαγωνισμό Ε.Π.Ο.Κ στη ζωγραφική.
2016 Ιθάκη «Όμιλος για την Unesco»  συμμετοχή σε έκθεση με θέμα τη ζωή του Οδυσσέα - διάκριση
2000 Οκτώβριος Αθήνα. Tιμητική διάκριση από το Σύλλογο Ελλήνων Συγγραφέων για την εκπαιδευτική, κοινωνική και καλλιτεχνική του δραστηριότητα
1998 Βιογραφικά στοιχεία στο Λεξικό των Ελλήνων Καλλιτεχνών από τις εκδόσεις Μέλισσα
1993 Παρίσι  Παρουσίαση στο Χρυσό Βιβλίο Συλλεκτών από τον ίδιο οργανισμό του 92.
1993 Ελβετία Λωζάνη - Συνεργασία με το " In International Art ".
1992 Παρίσι Έκδοση έργου από τον Εκδοτικό οργανισμό " Les Edition Arts Et Imagis Du Monde ".
Άλλες δραστηριότητες
2001-08 Διευθυντής του Εσπερινού Γυμνασίου Πρέβεζας.
Στην κοινωνική του δραστηριότητα συμμετείχε στο Δημοτικό Συμβούλιο Πρέβεζας (Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου 2002-04),
Πρόεδρος του Δημοτικού Ωδείου (2002-08), Πρόεδρος της Επιτροπής τουρισμού του Δήμου (2002-2006),
Εκπρόσωπος του Δήμου στη Νομαρχιακή Επιτροπή Τουρισμού (2002-06), 
Μέλος της ΝΕΛΕ (1983-87, 2002-06),
Εκπρόσωπος του ΕΕΤΕ στην επιτροπή κρίσης εικαστικών έργων Νομαρχιακής Αυτ/σης.
Μέλος του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Πρέβεζας (1994-98).
Π. Πρόεδρος του Συλλόγου Αγίου Γεωργίου.
Μουσικές σπουδές Ε Γυμνάσιο Πειραιώς, Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων. Κιθάρα από τον Θωμά Ζυγγόπουλο.
Περισσότερα στο prevezablog




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το έπος του 40